Followers

Wednesday 4 January 2012

dekaT tapi jauh !

assalamualaikum..
hye readers..
lamo dah den tak update belog nie ha..den sibok lahh!malam nie ha baru den dapek update..cito ea da lamo da,tapi niha baru ade kesempatan nak cite kat korang ha..cito ea xdo la lamo bona..stakat duo tigo ari lopeh yo..
loghat negori plak den ary nie..
cito ea canggini ha..

2 januari 2012

arini itew bangun lambat sket dari hari-hari biase..kol 11.40 pagi..hahaha,terukkan????bangun-bangun itew terus p mandi..takot t ayah ngan mak bising,ANAK DARO BANGON LAMBEK!HARI DA MENINGGI DA BARU BONGKA!hahaha..ni ayat orang tue-tue kalu dok kampung..ghindu kek wan den..hahaha

tengah best-best berangan dalam bilik (maklumlah baru pas mandikan) tibe-tibe ayah ketok pintu..

"CHEK AJAK P TENGKEK,NAK PEGI TA???"

belom sempat itew cakap pape,ayah terus cakap kat chek itew nak pegi..apo pon ta buleyh..bek tak yah tanye kan3?samo yo jawapan ea..
haihhh ayah,ayah..

1.10 petang

arah memekak panggil itew kat depn rumah macam nak carik gadoh sebab itew pesan kat dye kalau nak pegi nanti panggil..bukannye nak panggil sopan-sopan..sape punye kawan la tuhh..then,kitorang gerak p JERAM TENGKEK..aku ngan family arah nek kete..tapi anak sulong chek nek moto jew sbab kete da FULL..

1.30 PETANG

kami tibe di jeram tangkek..sampai-sampai jew kami turunkan barang-barang..ade yang p makan ade yang solat zohor..tine itew nak solat tibe-tibe along n de gang sampai..mule-mule itew ingatkan along sorang jew..rupenye dye bawak member dye skali..nizam ngan blalang (ex itew)..aku ingatkan blalang nie da blek semalam..rupe-rupenye ade lagi kat sini..die datang sini pown sebab nak celebrate bufday dye pade malam tahun baru ari2..mule-mule aku tak taw pown yang die ade kat sini..2 pown arah yang bagi taw..semak jew kat taman aku nie..dok semban 2 celebrate la kat semban..NGEKK!*lari tajuk kejap..lepas solat aku ngan arah makan dulu sebelom kami p mandi..

kitorang mandi betol-betol kat air terjun 2..yang paling klaka arah tergolek time nak  kat batu..die tu degil..orang da cakap batu 2 licin die nak jugak panjat..saket bontot..haha..pastu bile ajk p kat batu da fobia da..mase kitorang mandy kat atas 2,along n de gang mandy lagi atas dari  kitorg..kat atas 2 macam ade tempat yang luas sket tok diorang men bola..

aku ngan arah ape lagi mengumpat la diorang..banyak yang kitorang cakap..yang paling banyak pasal muhammad fakhrur razi (blalang) 2 la..ex yang paling aku sayang..yeke???ntah laahhhh..maklumlah nk jadi pramugara da kan..lagi pon aku tengok dye da len da..da xcam dulu..skunk dye lagi putih rambut pown da panjang da..yang penting nampak perubahan fizikal..tapi perangai lagi terok dari time kami couple!dalam ramai-ramai orang kat situ dengan dye la aku tak bercakap..BERLAGAK!igt bile aku cakap ngan ko aku hingin blek kat ko???wahwahwah,drama jew lebih..padehal sayang tuhhh..yup!kami dekat tapi rase cam jauhh sangat..macam da tak kenal..bukan da tak kenal..memang tak kenal n tak pena kenal..siankan kat kami..bhahahha..the past is past!

part nie paling best!

aku:"weyh rah,aku nak kawen la,boleyh ta???"

arah:"kawen la denghan MYDIN (bukan nama sebenar)"

aku:"belom couple tak kan da nak kawen!GILE.."

arah:"ko nak kawen umo bape???"

aku:"aku 21,ko???

arah:"lambatnye aku tunang 19,kawen 20"

aku:''untunglah da ade orang sayangkan,boleyh la cepat-cepat..aku nie sape la yang nakkan.."nada sedeyh+poyo

arah:"jom la kawen awal"

aku:"tak nak haihh,xpe la ko kawen aku jadi pengapit"

arah:"tak yah la kite kawen la sme-same,satu pelamin"

part nie time kami tengah kegatalan nak kawen..result SPM pown ta kluar lagi da nak kawen..ape pown ta boleyh..ni pown sebab ade pasangan yang baru kawen amek gambo kat situ..tu yang kegatalan melande kami tu..senanye banyak lagi yang kami borakkan..tapi kalau cite esok pown aku xtido-tido lagi ha..

5.30 petang

kami tibe dirumah..keletihan plak yang melande..lepas solat asar,aku ngan arah wat rutin baru kami iaitu beriadah dengan mengayuh basikal..seronok..slalunye kami nek moto..nie nek basikal..kitorng mengayuh dari taman aggerik ke taman mutiare ke taman melati indah ke taman putra ke taman anggerik balik..sampai la maghrib baru lah balik rumah..

sampai disini je lah aku cito..ponek nak pk ayat ha..nak bagi sodap!
bye-bye..
thanks for menyinggah ke belog aku yang x sebarape nie erkk..

assalamualaikum..
sayonara!