Followers

Monday, 16 January 2012

lagi sorang????

assalamualaikum..
hyee,hye readers..
ari nie mau crite sal anak buah itew..

now itew da ade 4 orang anak buah..
sume lelaki..
xdenye la perempuan..
haih,adik bradik pown ramai lelaki..
anak buah pown lelaki jugak..
nak wat camne..
janjikan adekan..

tanggal 15.01.2012 lahirlah MOHD FARHAN HAKIMI..
baru jew 2 hari lahir..
dye nie lahir tepat-tepat kol 8.00 pagi..
tak berat mane pown..
2.8 kg jew..
mau tengok dye yang mane?




comelkan dye?macam mak sunye,hahahaha(perasan plak erk)hmm,dye ni tak taw la ikot rupe sape..nak cakap muke atih,tak pown kak wati lagi la tak..tah muke sape tah dye cekop..takpetakpe,lame-lame nanti dapat la tgok dye nie kot muke sape..dye ni anak abang itew yang no EMPAT,anak buah itew yang ke EMPAT jugak!


yang nie plak MOHD IQBAL..
22 april 2009
sehari selepas itew..
dye nie anak buah yang pertame..
anak abang itew yang pertame jugak..

ni plak adek dye..
anak buah no 3..
mohd ikhwan..
dye nie lahir same ngan hari unniversary mak ngan ayah itew..
8 ogos 2011
bagoskan dye nie..
bhahhaah..

yang nie plak anak buah itew yang paling BOGEK!bak kate orang negri sembilan..
degil + hiper aktif..
dye nie anak buah itew yang no tige..
mohd danish syazwan..
lahir pade tanggal 18 march 2009..
sehari selepas burfday ayahnye..

ni la dye hero-hero PUAN MAHANI ngan ENCIK HASHIM..
pazni tak menang tangan la wan nye nak melayan cucunye..
due orang pown tak terlayan..
ni kan 4..
lantak la haihhh..

Thursday, 12 January 2012

KISAH???

assalamualaikum..
hyehye readers!

orang lain takkan nampak walaupun seseorang itu sudah melakukan seribu kebaikankan...
yang mereka nampak hanyalah satu kesalahan yang dilakukan..
walaupun seseorang itu melakukan kesalahan berselitkan kebaikan,tetap orang lain akan nampak kesalahan yang dilakukan oleh seseoarang itu..
kenapa manusia sering mengagungkan kesalahan orang lain????

hahha,kau kisah ke weyh????aku rase tak pownkan???aku rase kau la salah sowang dari orang yang macam niekan..kau tak kisah?aku lagi lah tak kisah..ko buat taik ngan aku aku wat la blek..ko jangan ingat ko sorang jew pandai buat taik..

hey,kalau nak diikotkan hati aku ni,nak jew aku ungkit bende bek ape yang aku da wat kat ko!slame nie kat sape yang ko mintak tolong???mase ko kluar sape yang tolong bayarkan ticket wayang ko 2???kalau nak dibandingkan aku ngan ko,ko lagi busuk hati dari aku kau taw!weyh,penah aku berkire siket pown ngan kau???walaupon singgit kau pinjam kat aku ade aku soh ko ganti blek?tak de kan???xde kan???hey,sebelom nak kate orang macam-macam cermin siket ea diri ko 2???ko ngan aku jauh la beze kalau nak dibandingkan..macam-macam da yang ko wat kat aku..ade aku wat pape???xde kan?aku senyap ko boleyh nek kpale..skunk nie bile aku da bising taw plak ko cakap macam-macam..kate mintak simpati bagai..

woi pempuan!ko tak sedar ke care kau cite macam-macam kat orang len sambil nanges-nanges tu mintak simpati namo ea???MENCAPAP taw tak???tak taw??meyh aku bagi taw ko pe maksud MENCAPAP tu..MENCARI PUBLISITI MURAHAN!kau ingat dengan melalak kat orang boleyh cairkan hati orang lah???BAGOS weh care ko 2..kau taw tak dengan menangis tu la membuatkan orang menyampah tengok kau taw tak..bukannye nak dengar sangat pown cite ko 2..sedar la diri 2 siket!ko tanye je la sape yang pena duduk satu bumbung ngan ko 2..diorang menyampah tak bile dengar cite ko tyme nanges2???DRAMA je lebih!

woi pempuan!kau tak payah nak bangge sangat la yang ko 2 ade pakwe..ko ingat dalam dunie nie ko sorang jew ade pak we?orang len pown ade la..kau kan pentingkan pakwe ko dari insan yang bergelar KAWAN kan???hey,ko ingat aku takot ke ilang kawan macam kau???sikit pown aku tak takot ilang kawan macam kau..sebab orang macam kau 2 tak patot pown bergelar KAWAN kat aku!sepatutnye dalam senarai kawan-kawan aku nie KAU xde taw tak!kau nak cakap aku TAK LAYAK JADI KAWAN KAU???abis KAU tu layak ke pempuan???

kau taw ke ape aku rase bile diketepikan?tak kan??ko ade prasaan ke weyh???aku pena ke ketepikan kau?tak kan?mane aku pegi sume aku bawak kau..kau ade?macam orang bodo aku tunggu kau kat tempat 2 ko boleh berseronok ngan PAKWE KESAYANGAN kau tu!bawak la maty pakwe ko 2..ko agongkan sangatkan pakwe ko 2???hambek lahhh..

aku nak tengok slame mane ko boleyh bertahan ngan pakwe ko 2..lepas tu aku nak tengok ko carik sape..tentu ye la kawan ngan fmily kan???spe jew lagi yang ko nak cari tol ta??skunk ko leyh epy2 ngan hidop ko..lepas ko da putus ngan balak kesayangan ko 2 ape ko rase kalau kau HILANG KAWAN KESAYANGAN kau plak..

P/S:so renung-renungkan dan selamat beramal!

Thursday, 5 January 2012

suwei bhaiiii

assalamualaikum..
hye readers..

hari ni aku cam rajin sket nak update belog nie ha..den tak tau la po sobab ea..ni pown rase cam tak sabar-sabar nak cite kat korang nie ha..banyak bende yang aku buat ary nie..ade yang klaka,ade yang seram macam-macam lagilah..

cito ea canggini..

seperti kebiasaannye setiap petang aku ngan BFF aku (arah) wat rutin baru kami iaitu mengayuh basikal dari taman kami ke taman orang laen..kami tak lagi jadi penganggur yang dok rumah goyang kaki,makan dan minum je kat rumah..sebaliknye kami menjadi  penganggur yang beriadah dengan mengayuh basikal setiap petang..



tapi nie sume sementare je kitorang wat..sebab lepas nie BFF aku yang sorang ni akan ditinggalkan keseorangan..hal ini kerana tidak lame lagi aku akan bekerje dan menetap di rumah abang ku di seremban..

"sorie erk arah,aku da tak dok sini da..isnin smpai khamis aku keje,jumaat sampai ahad aku ade training sukma..so xde la aku blek sini da..jangan rindu-rindu erk..dapat cuti kite mengayuh same-same keyh"
(drama jew lebeyh)

2 la yang aku akan wat bermulanya hari isnin nanti..macam penatkan,tapiii...nak wat camne,xnak nyusahkan mak ngan ayahkan..sementare tunggu result nie keje jew la dulukann..eh,ni da lari dari bende yang aku nak cite nie..2 la banyak na cito ea ha..sampai bercampur-aduk..

arini kami mengayuh agak lambat dari semalam..semalam pukul 5 da kluar rumah da..ary nie 5 stengah baru kami keluar mengayuh..seperti biase kami akan ke taman melati indah tok beli air goncang..aku mintak blue coral arah mintak prise coklat..sambil minum kami memulakan pengayuhan..semalam dari taman kami ke kampung bukit perah..hari ni plak,dari taman kami ke juasseh..

nak pegi sane ade due jalan..jalan dalam dan jalan luar..mmengikut kate sepakat aku ngan arah kami pegi menggunakan jalan dalam dan balik dengan menggunakan jalan luar..kalau nak diikotkan,jalan dalam lagi jauh dari jalan luar..tapi disebabkan nak try jalan dalam 2,ikot jew la..da la jalan berlobang-lobang..banyak lopak-lopak air..

al maklomlah jalan tu hanya digunakan oleh lori jew sebab terdapat beberapa buah kilang yang dibina di tengah-tengah kebun getah dan kelape sawit..sebab 2 la jalan 2 rosak..

korang boleh bayangkan tak camne seramnye jalan canggitu???da la nek basikal jew..due-due perempuan plak 2..jalan plak tak elok..kiri kanan kebun..sunyi jew jalan kat situ..skali skale je terserempak dengan moto kete yang kebetulan lalu kat situ..kalau korang kat tempat kitorang ape korang rase???nak pusing balik tak???

ape yang korang rase sume same cam yang aku rase..tapi nak wat camnekan..da jauh kitorang jalan tak kan nak pusing..kitorang nak gak tengok ape yang ade kat jalan yang sunyi 2..nak atau tak nak kami teruskan perjalanan kami..
bermulanya suwei tu datang kat kitorang

sedang aku ngan arah rancak mengumpat,tiba-tiba aku nampak ade manusie sedang berjalan dari arah bertentangan dengan kami..bukan seorang malah berempat..aku da start cuak..dalam hati nak pusing blek tapi sayang da jauh plak..kami mengambil keputusan untuk meneruskan perjalanan kami..lagi pon lagi beberapa kilometer jew nak sampai..beristigfar aku bile nak sampai kat lelaki-lelaki tersebut..syukur,alhamdulillah kami selamat dan tidak diapa-apakan oleh mereka yang bergelar lelaki..cuak gak aku time 2.. mane la taw kot-kot diorng tahan kami then wat papew kat kitorang..sape nak tanggung..tapi kitorang wat bajet bagus jew bile jalan kat sebelah lelaki 2..bajet COOLLLL..padehal dupdapdupdap..tuhan jew yang taw pew kami rase time 2..

kami meneruskan perjalanan kami dengan meredah tanah-tanah lembik dengan bauan-bauan yang harum semerbak "kasturi"..al maklumlahh,kawasan kilang ayamkan..mane tak 'harumnye' kan..nak tak nak kene gak la mengayuh..sampailah kami ternampak jalan raya yang begitu sibok dengan kenderaan empat roda..hati aku mula dipukul rase gumbira yang teramat kerana sebantar lagi balak sampailah kami ke destinasi yang kami tujui iaitu juassehh..

paling suwei!

jalan raye yang sibok dengan kenderaan pacuan empat roda makin jelas kelihatan..lagilah aku happy bile nampak kete yang lalu lalang makin besar..sedang sibok berbual dengan arah..tibe-tibe kedengaran anjing menyalak..rupe-rupenye anjing kepunyaan tuan penjual rumput karpet yang berhampiran dengan jalan keluar masuk simpang yang sedang kami lalui itu..kelihatan dua ekor anjing yang sangat la comel + garang sedang menyalak dan tidak ku sangke dan ku duge anjing 2 berlari keluar dan terus mengejar kami..


huh,den tak taw nak cakap camno..pade mulenye aku tak nak pown lari,snanye nak pusing tapi bile tengok arah da pecut dye nye basikal,aku ape lagi..follow lahh..bayangkan cmne kaminye prasaan time 2..arah da kedepan aku sket ketinggalan sebab pade pemikiran aku anjing gile 2 tak kluar pown..rupe-rupenye kat pagar yang berdawai 2 dibuat khas untuk anjng 2 kluar masuk..naseb bek la time 2 aku nek FIXIE...dapat la jugak aku tinggalkan anjing yang sipi lagi nak gigit aku..BENGONG!da la due ekor..kalau sekor jew xpe..kalau tak da kene samak la aku balik 2..PU**K nye anjing..tak pasal-pasal aku da fobia ngan anjing..kalau korang la kat tempat aku ape korng wat????

arini la paling bengong dalam idop aku..first time aku kene keja kat anjing..mangkok!arini jugak la paling jauh aku round ngan arah..ni la jugak keje gile yang aku pena wat..sebelom balik kami singgah dulu kat pasar malam juasseh 2..tapi tak beli pape pown..masok pasar pown tak..sebb kunci xbawak..tak pasal-pasal FIXIE 2 ilang kene cekop jap lagi..

PENGAJARAN:pasni nampak anjing nak keja terus berhenti n carik ape yang patot tok dibaling okeyhh..jangan jadi cam kitorang!